Основні та прості правила для організації кібербезпеки

Основі та прості правила для організації кібербезпеки

З чого починаються основні правила для організації кібербезпеки?

Чи є кібербезпека основним пріоритетом для вашого бізнесу? Сподіваємося, що так. Недавній звіт з кібербезпеки показав, що майже для 64% підприємств кібербезпека — понад усе. Навіть 80% усіх малих та середніх підприємств вважають ІТ-безпеку своїм головним бізнес-пріоритетом на найближчі роки розвитку.

Вплив кібербезпеки на бізнес

Успішна кібератака може завдати шкоди вашій компанії без можливості відновлення не лише сайту чи інформаційних баз даних, а й цілого бізнесу. Це можуть бути як матеріальні, так і не матеріальні збитки:

  • – фінансові втрати
  • крадіжка інтелектуальної власності
  • – падіння репутації й довіри цілої компанії для клієнтів

Основні та прості правила для організації кібербезпеки

До 2021 року кіберзлочинність передбачає заподіяти шкоди на більше, ніж 6 трильйонів доларів та, за оцінками, майже 50% усіх підприємств, які страждають від витоку даних, бізнеси можуть бути закриті назавжди без можливості відновити роботу.

Що може зробити бізнес для протидії кіберзагрозам? Почнемо зі звичайних 10 правил:

  1. 1. Підготувати й прийняти в роботу стратегію та план управління ризиками

Одним з перших кроків, які компанії можуть зробити для розробки ефективної стратегії та плану кібербезпеки є оцінка та розуміння ризиків, визначення пріоритетів, їх документування та інформування усіх співробітників (як штатних, так і віддалених працівників). Розуміння цих ризиків містить в собі визначення схильності компанії до проникнення (які загрози готова витримати організація). Після того, як це буде визначено, важливо повідомити цю інформацію керівництву та іншим зацікавленим сторонам для підвищення обізнаності про оцінку загроз. Зробіть це постійним пунктом порядку денного, щоб гарантувати поінформованість і підтримку з боку керівництва. Створення надійного плану програми інформаційної безпеки (“playbook”) має важливе значення. Використовуйте  можливості Cloudflare з розумом.

  1. 2. Інвестуйте в обізнаність користувачів і їх навчання

За інформаційну безпеку відповідає не лише команда ІТ-фахівців, а й усі зацікавлені сторони, включаючи керівництво, співробітників, партнерів та постачальників. Після встановлення структури виявлення ризиків, офіційна політика інформаційної безпеки повинна увійти в стадію розробки, де буде перевірятися, контролюватися і регулярно оновлюватися для забезпечення суворого дотримання усіх правил та норм кібербезпеки.

  1. 3. Безпечна ІТ-інфраструктура

Обов’язково створіть і супроводжуйте (як правило, з використанням автоматизованих інструментів) інвентаризацію та облік кожного мережевого пристрою, якими користуються співробітники, а також додатків у вашій мережі. Зафіксуйте терміни обслуговування цих пристроїв, виконуючи регулярні оновлення та виправлення. Використовуючи правила управління вразливостями, регулярно виконуйте сканування і перевірку своєї інфраструктури, щоб вчасно виявити вразливі додатки та пристрої для ефективного усунення вразливостей.

4. Захистіть свій мережевий периметр

Використовуйте міжмережеві екрани та захист від уражень, щоб захистити внутрішню мережу від ненадійних зовнішніх мереж. Захищайте внутрішні ІР-адреси та запобігайте будь-яким прямим підключенням до вашої мережі. Фільтруйте небажаний контент, додатки та веб-сайти для контролю несанкціонованого доступу. Використовуйте інструменти моніторингу для вивчення мережевої активності та проводьте регулярне тестування на проникнення для перевірки безпеки інформаційних систем. Використовуйте безпечні веб-браузери у своєму середовищі.

  1. 5. Використовуйте захист від шкідливих програм та захист від атак нульового рівня

Знайдіть та впровадьте захист від шкідливих програм 24/7, щоб убезпечити свої кінцеві точки та сервери. Запускайте автоматичні, заплановані перевірки на наявність шкідливих програм у всій організації. Інвестуйте в нові технології, такі як машинне навчання та штучний інтелект, які можуть блокувати як відомі, так і невідомі способи кібератак. Необхідно також використовувати такий захист від шкідливих програм і на всіх знімних та мобільних пристроях, що використовуються в компанії. Регулярно проводьте пентест.

  1. 6. Кіберзахист знімних пристроїв

Розробіть корпоративну політику по використанню знімних носіїв у вашому бізнесі. Знімні носії слід використовувати лише в крайніх випадках, всі дані мають знаходитись в корпоративній мережі або в хмарі. Також важливо обмежити тип носія, який можна використовувати співробітникам і тип контенту, який можна передавати на знімний носій. Будь-які нові носії, під’єднані до корпоративної мережі, мають бути перевірені на наявність шкідливих програм (і зашифровані) ще до того, як відбудеться якась передача даних на них.

  1. 7. Зміцніть контроль над користувачами, конфіденційними додатками та даними

Створення ефективного процесу керування обліковими записами для перевірки користувачів — від створення до зміни та видалення. Розуміння робочих ролей та обов’язків має вирішальне значення для забезпечення доступу до критично важливих додатків і даних. Обмежте спеціальний доступ (адмін доступ) лише для обраних користувачів та створіть загальний доступ для всіх звичайних облікових записів. Перевіряйте вимоги до спеціальних (адмін) облікових записів частіше, ніж до звичайних облікових записів та вносьте зміни при необхідності. Регулярно відстежуйте конфіденційні додатки та адміністративні облікові записи з високим рівнем доступу.

  1. 8. Розширте політику безпеки для мобільних телефонів співробітників

Гнучкі робочі графіки (в тому числі й віддалені працівники) приносять великі вигоди для бізнесу, проте вони також піддають компанію великому ризику з кібербезпеки. Необхідно вжити адекватні запобіжні заходи для забезпечення захисту даних під час їх зберігання та передачі, особливо це стосується співробітників, що працюють віддалено. ІТ-відділи повинні інформувати користувачів про ризики використання мобільних пристроїв, а також навчати їх безпечного використання. Ваша політика безпеки повинна охоплювати правила дозволених типів пристроїв, типів інформації, додатків, шифрування і звітів про інциденти та загрози.

  1. 9. Розробіть план реагування на інциденти кібербезпеки

Завжди потрібно бути готовим до найгіршого. Розробіть план реагування та тренування (тести) та випадок кібератак. Створіть групу реагування на інциденти й розподіліть обов’язки між усіма учасниками групи. Регулярно проводьте тестові навчання (вправи), щоб перевірити план дій та чек-листи на випадок виникнення загрози. Група реагування на інциденти кібератак також повинна пройти додаткове навчання, щоб впевнитися у достатності їхніх навичок для реагування на різного роду інциденти, що можуть виникнути в компанії. Завжди потрібно знати та розуміти як захистити сайт від злому.

  1. 10. Моніторинг усіх ІТ-систем

Постійно контролюйте всю свою ІТ-мережу:

  • – системи;
  • – пристрої;
  • – користувачів;
  • – доступи;
  • – додатки.

Якщо у вас немає внутрішніх ресурсів, за необхідності зверніться до постачальника послуг, до компанії з кібербезпеки. Здійснюйте вибіркові перевірки та аналізуйте журнали і записи на предмет незвичайної активності в мережах. Створіть централізовану базу даних, щоб усі події системи безпеки можна було збирати та аналізувати в єдиному місці збору даних.

Жодна галузь бізнесу не застрахована від загрози кіберзлочинності, що зростає. В цілому за останні п’ять років кількість порушень безпеки зросло на 67%. Не ставайте жертвою, озброюйтесь заздалегідь. Прийняття та виконання цих основних 10 заходів дозволить звести до мінімуму шанси на злом і проникнення.

Ваш Datami.

 

Сподобалась стаття?
Розкажіть про неї своїм друзям