Інформаційна безпека: види загроз і методи їх усунення

Захист інформаційних даних необхідний всім компаніям: від невеликих фірм до великих корпорацій. Захисту підлягають не тільки комп’ютерні пристрої, а й усі технічні засоби, які мають контакт з інформаційними відомостями. Будь-яка інформація, що потрапила в руки злочинців, небезпечна. У зв’язку із цим, потрібно докласти максимум зусиль для того, щоб забезпечити надійний рівень конфіденційності IT-систем.

Сьогодні не існує універсальної методики забезпечення захисту, яка надавала б 100% гарантію безпеки. Відповідно, інформаційна система захисту потребує постійного вдосконалення і покращення. Адже, хакери і злочинні елементи безперервно вдосконалюють власні методики злому і несанкціонованого проникнення. 

Що такеінформаційна безпека”?

Це комплекс методів захисту інформації від випадкового або навмисного впливу. Результатом таких неправомірних дій зазвичай є завдання шкоди особі, якій належать інформаційні дані. Збиток може бути не тільки матеріальним, а й, наприклад,  моральним.

Оцінити рівень безпеки інформаційних мереж можна за допомогою сучасного методу – пентесту. Його суть полягає в перевірці безпеки системи і можливості проникнення. Метод дозволяє знайти в системі слабкі місця, які називаються вразливими. Тестування проводиться таким чином: ідентично повторюється атака кібер-шахраїв – зловмисників, які здатні нашкодити тим чи іншим чином. IT-професіонали інформаційної безпеки в цьому випадку грають роль хакерів. Вони намагаються зламати систему згідно з попередньою домовленістю з власником. Даний метод передбачає використання всіх вразливих місць системи.

Информационная безопасность - виды угроз и методы устранения

На чому базується інформаційна безпека?

Є кілька основних принципів, на яких ґрунтується ІБ:

– цілісність даних;

– доступність інформації;

– конфіденційність;

– достовірність інформаційних відомостей.

Цілісність інформаційних відомостей – це ніщо інше, як властивість інформації залишатися незмінною, в її первісному вигляді, структурі, під час її зберігання або багаторазової передачі. Змінити, видалити, внести корективи має право тільки людина-користувач, якому належать права доступу. Також це дозволено особам із законним доступом до цієї інформації.

Доступність. Інформаційні дані, що знаходяться у вільному доступі, повинні оперативно надаватися легальним користувачам, без будь-яких зволікань і перешкод.

Конфіденційність інформації базується на понятті створення обмеженого доступу до інформаційних ресурсів третіх, сторонніх осіб. Відомості можуть надаватися виключно користувачам, які мають право взаємодіяти з даними системами, були ідентифіковані та отримали право доступу. 

Достовірність відомостей свідчить про те, що інформаційні дані належать довіреній особі або законному власнику, який також є першоджерелом відомостей.

ІБ є сукупністю різноманітних ефективних заходів, які здатні запобігти, відстежити, ліквідувати несанкціоноване вторгнення в систему сторонніх осіб. Крім того, інформаційна безпека покликана захистити систему від нанесення їй пошкоджень, спотворень, блокування або копіювання даних.

Безпека інформації ще більш необхідна, якщо відомо, що проникнення в систему і крадіжка даних призведуть до вкрай негативних наслідків. Наприклад, до значних матеріальних збитків, масштабного удару по репутації людини або компанії і т.д. 

Чому так важливо забезпечити найкращий захист за допомогою ефективних і дієвих заходів? Сьогодні існує понад ста типів загроз інформаційної системи. Тому потрібно періодично проводити аналіз усіх наявних вразливостей. Для цього застосовуються різноманітні діагностичні методи. І тільки у випадку, коли показники грамотно проаналізовані, можна підібрати оптимальний комплекс способів захисту від вторгнення і проникнення зловмисників в систему.

Причини і види вразливостей систем безпеки

Чому виникають слабкі місця в системі:

– недосконале ПЗ, інша техніка;

– деякі процеси роботи системи неповноцінні;

– робота з інформаційною системою відбувається в складних експлуатаційних умовах. 

Вразливості не завжди з’являються навмисно. Їх класифікація передбачає вразливості, які можуть бути випадкового або об’єктивного характеру. Щоб звести загрози втрати, крадіжки, зміни інформаційних даних до мінімуму, потрібно ліквідувати або мінімізувати вплив слабких місць в системі безпеки. 

Приклади випадкових – ненавмисних загроз

Це можуть бути:

– неполадки в роботі апаратури;

– помилки, збої в ПЗ;

– помилки в діях персоналу або працівників, які працюють в системі;

– форс-мажори, викликані діями стихій, природними факторами;

– проблеми через постійні перебої електроенергії.

Причини несанкціонованого вторгнення бувають різними

Хакерами, що мають недобросовісні мотиви, часто можуть бути люди з персоналу, користувачі інформаційного ресурсу, конкуренти або наймані фахівці.

Мотивом може бути бажання збагатитися чужим коштом. Конкуренти іноді намагаються скомпрометувати суперника крадіжкою конфіденційної інформації. Співробітники компанії, яких звільнили за ті чи інші вчинки, можуть помститися колишньому роботодавцю. 

Таким чином, причин злочинної діяльності буває багато. Завдання інформаційної безпеки – запобігти діям зловмисників, зупинити їх на ранньому етапі проникнення в систему. Для отримання оптимального результату варто звернутися до фахівців, які  позитивно зарекомендували себе в цій сфері діяльності, мають бездоганну репутацію. Тоді інформаційні системи будуть гарантовано в безпеці. 

Ваш Datami.

Сподобалась стаття?
Розкажіть про неї своїм друзям